Tuesday, August 3, 2010

GUNGUR – ZLATOUST (Uuralid)

Külastasime jääkoobast. Pilet 400RUR nägu plus veel fotografeerimise eest 150RUR mida meie pidasime kalliks ja arvasime et sissepääsu eest peaks klappima küll. Koobas nagu koobas ikka aga ainuke vahe mida mina pole varem kohanud et seal nii külm oli. Mõnes nurgas –5C. Kujutage nüüd ette tulla 35c soojast ja plätude ja maikaga sinna sisse astuda. Päris karastav. Koopa kohta oli giidil tohhutul hulgal legende valmis pandud mida ta meile ka nagu kalashnikovi automaadist ette vatras.
Iseenest täitsa tore jalutuskäik vahelduseks kremlitele, kloostritele ja kirikutele.

Teel Tsheljabinski poole sõtsime läbi metallurgiaga tegelevast linnast – SATKA. Linn ümbritsetud purustatud kivi mägedega ja linna keskel koletisest masin.
Linn meenutas nagu mingit multifilmi kohast kus inimesed on sees vangis ja mingi kuri aparaat ruulib seda kohta seal. Päris jube oleks sellises linnas ärgata….

Õhtuks jõudsime Uurali mäestikku. Plaan oli minna TAGINAI rahvusparki telkima, kust avanevad maalilised vaated mägedele ja orgudele aga võta näpust – taeva tõmbas süsimustaks ja hakkas äikest paukuma. Niisiis otsustati, et võtame ljuks hotelli ja puhkame. Hotell aga ise kirjeldamist ei vääri, pildid peaks andma hea ülevaate. Samas muidugi küsiti öö eest 550 RUR mis ei olnud palju selle koha eest kuna telkimise eest küsiti 300RUR rahvuspargis.
Linn ise on legendaarne nugade meistrite poolest.

Täna peaks siis tulema pikk ülesõidu päev Novosibirski suunas. Meil on 2 päevajooksul vaja läbida ca’2000km mis ilmselt nii meile, rääkimata motoristidest, on äärmiselt kurnav. Trass M5 on kohati nii jube et eile kukus mul hamba plomm suust. Aga emake venemaa on suur ja lai ning et jõuda kuhugi tuleb ka pikki otsi teha.

PSS. Ärge pahandage minu kirjavigade üle kuna kirjutan enamasti autos sõiduajal ja internetti jõudes on aeg limiteeritud siis ei jõua vigade parandustega väga tegeleda..